Wednesday, April 17, 2013

Nokia Lumia 820 teszt es velemeny

Nokia Lumia 820 teszt, Lumia teszt, Windows 8 telefon, Nokia Windows 8, Nokia Telefon.
Kozel 4 hete valtam meg BlackBerry telefonomtol mivel cegunk Nokiara all at. A valasztek a Lumia 920 es Lumia 820 volt - a specifikicaio a 920-nak jobb volt (akku, fenykepezogep, kepernyo) - de a processor mindkettoben ugyan az 1.5 GHz-es. Kezembe fogva, a 920-as tul nagynak tunt - olyan peklapat meretunek - igy a 820-ast valasztottam pusztan a meret alapjan. A Nokia Lumia 820 ugy 1 centival hosszab mint a legutolso BlackBerrym, szelessegbe kb akkora - viszont joval vekonyabb es konnyebb. A beallitas viszonlyag egyszeruen ment - belertve a ceges email, naptar stb beallitasat is.

           

A telefon fobb adatai:

Kepernyo
Kepernyo merete: 4.3"
Maximalis felbontas: 480 x 800
Szinmelyseg: 16M
Tipus: AMOLED capacitive
Multi-touch kijelzo: Igen
Kamera
Maximalis felbontas, allokep: 8 MP, 3264x2448
Maximalis felbontas, video: 1080p@30fps
Masodlagos kamera: VGA
Hardware, Software
Operacios rendszer: Microsoft Windows Phone 8
Chipset: Qualcomm MSM8960 Snapdragon
Processzor: Dual-core 1.5 GHz Krait
GPU: Adreno 225
Memoria
Belso fizikai tarhely: 8 GB
Belso memoria: 1 GB RAM
Kartyafoglalat: microSD, max. 64 GB
Akkumulator
Tipus: Li-Ion 1650 mAh (BP-5T)
Keszenleti ido: max. 330 o (2G) / max. 330 o (3G)
Beszelgetesi ido: max. 14 o (2G) / max. 8 o (3G)
Fizikai parameterek
Meretek: 123.8 x 68.5 x 9.9 mm
Suly: 160 g

Az uj kezelofeluletet igazan hamar megszoktam, es a fizikai billentyuzet nelkuli email irast is. A nagy kepernyonek koszonhetoen emailek olavsasa sokkal jobb - viszont ugy tunik hogy a BlackBerry push par masodperccel hamarabb tovabbitotta az emailt mint a mostani ActiveSync. Sokan panaszkodtak hogy az akku nem birja tul sokaig - de nekem eddig seemi problemam nem volt, 2 napot siman kibir par ora telefonalas nemi internetezes es jo par oras emailezes mellett. A jatekok viszont nagyon gyorsan leszivjak az akut - pl fel ora Asphalt 7 versenyzes 20% aksibak kerul. Skype video is tokeletesen mukodik - es az elemmel is meglepoen takarekos, 20 perc beszelgetes ugy 10% aksiba kerul.

Az app valasztek a windows telefonokra meg kozel se akkora mint az Andriod vagy iPhone telefonokra, viszont nekem igazabol nem is nagyon hianyoznak. A teleon fenykepezoje viszont remek - rengetegen irtak es mondtak hogy jobb kepet csinal mint egy atlagos zsebkamera, de egyalatlan nem gondoltam volna. Ami ujdonsag szamomra - de mar lattam Android es iPhonokban azok a kulonbozo "lencsek" amikkel a kepeket lehet varialni es panorama kepet kesziteni. Van negativ, rajz, rontgen, stb effektus - amikkel jol lehet szorakozni. A telefon szinten remek videot keszit, ezt sikerult tobbszor is kiproblanom mult hetvegen a Bayern Munchen meccsen.

Ossesegeben teljes elegedett vagyok a telefonnal - a celra tokeletesen megfelel (email, telefon es kis szorakazas.



     

2 comments:

Anonymous said...

Kb én is egy hónapja használom a 820-as telefonomat és igazából nem tudok rosszat mondani, nagyon meg vagyok elégedve vele. Megbízható, gyors, okos készülék. Tényleg remek képeket és HD videót készít, és nagyon hasznosak a Nokia saját alkalmazásai is, egyik kedvencem a Here City Lens.

Nicholas said...

Orulok hogy masnak is ilyen jo velemenye van a telefonrol. A Here City Lens-et meg nem probaltam, de kiprobalom es koszonom a tippet :)