Sunday, November 30, 2008

Mexiko utleiras es elmenybeszamolo - Oktober 11-23

Mexiko utleiras, Mexiko elmenybeszamolo, Mexiko fenykepek.

Mar tobb mint egy honap eltelt miota visszaerkeztunk, epp itt az ideje hogy megirjam/befejezzem az osszefoglalot es tegyek fel par kepet az utunkrol. Hirtelen nem is tudom hogy hol kezdjem az egeszet - reszben azert mert ugy tunik mintha fel eve jartunk volna ott, masreszt meg rengeteg dolgot lattunk es csinaltunk - amirol irtam rovid osszefoglalokat aznap. Igy inkabb ez olyan kieegeszito/osszefoglalo/elmenybeszamolo.

Oktober 11 - Utazas

Szombaton reggel 9:40-kor indult gepunk Frankfurtba, majd 3 ora varakozas utan indultunk tovabb Mexikovarosba. Mivel miles-and-more pontokbol volt a repulojegy, igy Business osztalyon utaztunk, ami kifejezetten kenyelmesse tette az utat. Az ulesekbol fel perc alatt vizsztintes agyat lehetett varazsolni, igy az alvassal nem volt problema. A kaja is teljesen mas volt - elegge furcsan neztek ram amikor sort kertem az ebedhez - gondolom a Business osztalyon ez nem fordul elo tul gyakran. Erkezeskor a belepes elegge sokaig tartott - nem kapkodtak el az utlevel kezelest. Amint kileptunk a terminalbol, egybol elleptek a taxisok es a hordarok - termeszetesen tudtok hogy ez lesz es csak a hivatalos taxis pultnal erdemes "jegyet" venni. Bar sotet volt mar mire megerkeztunk a szallodaba (San Marino Hutel Suites) - azert latszott hogy elegge lepusztult varosreszeken megy keresztul a taxis.

Oktober 12 - Varosnezes Mexikovarosban

Vasarnap reggel viszonylag koran ebredtunk - ezen annyira nem is csodalkoztunk hiszen -7 ora az ido Europahoz kepest. Delelott folyaman jo sokat gyalogoltunk (kicsit borus volt az ido, de kesobb kisutott a nap es folyt rolunk a viz) - elmentunk a Chapultepec parkot megnezni (helyi "varosliget"). Rengeteg piaci arus volt - igy hamar megtanultuk a "no gracias" kifelyezest, amit rengetegszer hasznaltunk egesz ut alatt. Megneztuk a helyi allatkertet is - meglepo modon ingyenes a belepo, de mondjuk ez a szinvonalon is latszott. Talan a legerdekesebb allat egy "Mexikoi kutya" volt, amin semmi szor nem volt. Delutan atoltoztunk es ittam par sort a szalloda kerthelysegeben (muszaly volt - csap vizet meg fogmosasra se ajanlott) - majd metroval (ami kulon elmeny volt) mentunk Zocalo-hoz. Itt talalhato a Templo Mayor es Palacio Nacional (nemzeti haz - gepfegyveres katonakkal orzott) tobbek kozott. Allitolag Zocalo a vilag masodik legnagyobb tere - Moszkva Voros tere utan. Mivel hetvege volt, igy voltak indian tancosok is - termeszetesen arultak a dolgaikat is.

Oktober 13 - Teotihuacan

Reggeli utan sikeresen elmetroztunk es elbuszoztunk a piramisokig. Nagyon erdekes volt, talan a legerdekesebb kirandulas amit az ember Mexikovarosban csinalhat. A Nap-piramis kb 70m magas jo meredek lepcsokkel, az ember rendesen elfarad mire feler a tetejere -viszont a kilatas fantasztikus es megeri a szenvedest. Az egesz terulet barangolasahoz egy jo fel nap kell - ami tuzo napsutesben nem a legjobb otlet jo par uveg viz nelkul. Arusok termeszetesen dogivel voltak, lepten-nyomon probalnak mindenfele targyakat eladni. Talan a "no gracias" kifejezest egyik nap se hasznaltuk annyiszor mint ezen a napon.

Oktober 14 - Xochimilco

Delelott elmentunk megenzni a helyiek altal is kedvelt "uszo kertek"-et. Ismet metroval es valami "HEV" szerusseggel mentunk, de felujjitasok miatt egy megalloval korabban kellet leszalni. Mivel hetkoznap volt, turista nem sok - igy kezsegesen mondtak hogy merre kell menni gyalog. Egy ido utan feltunt hogy szinte minden sarkon valaki mondja hogy itt jobbra/ballra/egyenesen - miutan a "kikotbe" ertunk, egybol osszeallt a kep. Annak a  rendes helyi sracnak aki az allomason eloszor segitett, volt egy ladikja es vegul azzal kirandultunk mondvan hogy "segitettunk idetalalni". Utkozben jottek kulonbozo zeneszek es arusok - par zenevel es egy szonyeggel megusztuk az egeszet. Termeszetesen visszafele mar senki nem adott igazitast amig elegge lepusztult kornyeken mentunk keresztul. Delutan felmentunk a Zocalo mellett talalhato toronyba gyonyorkodni a kilatasban. Igazabol innen latszik hogy Mexikovaros milyen nagy es mennyire zsufolt.

Oktober 15 - Turista busz es utazas Cancunba

Eddig meg sehol nem voltunk helyi turistabuszon - igy epp itt volt az ideje hogy kiprobaljuk. Par percre volt egy megallo a szallodanktol - elvileg 20 percenkent jarnak a buszok. Ugy 10 perc varakozas utan jott egy bacsi elmeselni a helyi nevezetessegeket es megnyugtatott minket hogy 10 perc mulva jon a busz. Termeszetesen kapott par pesot, aminek nagyon orult. Az elkovetkezo fel ora alatt meg odajott hozzank parszor - mindig megnyugtatott minket hogy 10 perc mulva jon a busz. A buszos korut kg 3 ora volt, a nevezetessegek tobb reszenel mar jartunk az elozo napok folyaman. Eleg sok sarkon volt "falatozo" amit szivesen megkostoltam volna - de jobbnak lattam nem kiserletezni. Cancunba a repulo ut 2 oras volt, mire a szallodaba (Temptation Resort & Spa) ertunk mar vege volt a vacsora idonek es a hamburgeres meg nem nyitott ki (11 es hajnali 5 kozott uzemelt). Igy atoltoztunk es megittunk par koktelt az egyik barban ami kfejezetten jol esett.

Oktober 16 - Isla Mujeres - Hajokirandulas a Don Diego-n

Talan ez a nap volt a legjobb az egesz ut alatt! Mar elore kineztem hogy valamelyik nap jo lenne menni egy hajokirandulsra, de csak reggel derult ki hogy csutortokon es kedden van "csak felonttek- all inclusive" ut - igy hamar eldontottuk hogy aznap megyunk. 9:30-kor indult a katamaran, egybol hoztak az innivalokat es a kulonbozo koktelokat. Szinte kotelezeo volt a fogyasztas mindenkinek folyamatosan - egyszer az egyik pincer megjegyezte hogy tul lassan iszok... A hangulat es a tarsasag nagyon jo volt - a sziget elott buvarkodni lehetett, nagyon szep volt, de azert a Cairns-i koralzatonyt nem kozelitette meg. Ebedelni a sziget masik vegire vittek, ahol lehetett capat simogatni. Melindat nagynehezen sikerult ravenni hogy bemenjen a vizbe, amit vegul nem bant meg. Visszafele mielott kikotottunk volna, megalltunk "hintazni" a spinnaker-en - ezt nagyon elveztem, termeszetesen az elsok kozott voltam aki kiprobalta.

Oktober 17 - Szaladgalas, vasarlas es pihenes Cancunban

Valami tortent a videonak a toltojevel - igy a delelott folyaman elemet es uj toltot hajkurasztuk sikertelenul. Miutan feladtuk, ugy gondoltuk hogy hamar bentvagyunk a varosban, akkor egyuttal megvesszuk a szuvenirek nagy reszet. Termeszetesen kotelezo volt az alkudozas, idonkent sikerult lealkudni a felere, plane ha tobb mindent vettunk egy arustol. Azert attol nem tartok hogy nem kerestek rajtuk es nem tudnak megelni. A delutani orakat a medenceben toltottunk - par ora alatt kellemesen "ellazultunk", amit reszben a par dollaros borravalonak koszonhetunk, meg kise urult a poharunk, maris hoztak az ujjabb koktelokat. Este gondoltam hogy futok meg egy kort az video elem erdekeben, de nem jartam sikerrel. A taxis nagyon sajnalt, majd mondta hogy ert a dolgokhoz, adjak neki par orat. Veszteni valom nem volt - ures elemmel nem megyek semmire cimen odatatam neki a tolltovel egyutt. Par ora mulva talalkoztam vele, de sajnos nem totodott fel az elem. Azert igy is addtam neki egy kis penzt - en is sajnaltam hogy nem sikerult neki. Este a szallodaban fehernemu bemutatot rendeztek - volt koztuk egy, ket szep darab.

Oktober 18 - Chichen Itza

Egesznapos buszos kirandulas volt - de igazabol par orat megsporolhattunk volna az egeszbol ha nem allunk meg piacon utkozben es visszafele. Magaban a rezervatumban is rengeteg arus volt, a buszon figyelmeztettek hogy ezek illegalis arusok es nem erdemes toluk venni. Mivel ez a belso reszen volt (jegyvasarlas utan) - igy inkabba arra tippeltunk hogy igy probaljak meg az embereket ravenni hogy a "piheno" piacnal vasaroljon az ember hogy megkapja a maguk %-at. Igen erdekes es szep volt ez a Maya telepules - sajnos a templomokra mar nem lehet felmaszni, pedig biztos szep lett volna onnan a kilatas. A Mayak imadtak a csillagaszatot es a matematikat, igy mar annak idejen ugy epitettek a fo piramist hogy 365 lepcsoje legyen es kiszamitottak hogy 2012 December 21.-en a Nap egeszen pontosan a Tejut kozepen kel fel, az ott elhelyezkedo fekete lyukkal egy sikban – ez az esemeny 25,800 evente egyszer tortenik meg. Volt meg egy nagy labda palyajuk, amire az "El Dorado"-ban is utaltak - csipovel kellett bdobni a tobb kilos labdat a lyukba- Vesztes csapatbol aldoztak az isteneknek... Hazafele volt egy kis furdozes egy barlangi toba (Ik-Kil volt a neve pontosan) - meglepo modon meleg volt a vize. Epp hogy hazaertunk vacsorara - es mivel ez volt az utolso ejszakank a szallodaba, szepen feldiszitettek a szobankat, igy a "sexy light" megjobban mutatott.

Oktober 19 - Utazas Acapulcoba

Reggel 10:30-kor indult a gepunk, igy mar 8-ra jott ertunk a busz. Ejszakara feltettem azert a video elemet a toltore, hatha tortenik valami. Nagy ujjongasba fogtam reggel amikor meglatta hogy feltoltodott - mai napig nem tudom hogy a taxis butykolesenek koszonheto e. Mexikovarsoban volt egy orank a masik gep indulasaig, amirol kiderult hogy ugyan azzal megyunk tovabb. Delutan 3-kor mar a szallason (Park Royal Acapulco) voltunk, igy maradt idonk medencezni es koktelozni egy keveset. Mivel a szalloda egy meredek reszre epult - igy volt egy sifelvono/siklo szerusegu jargany hogy ne kelljen sokat lepcsozni. Allitolag Acapulcoba inkabb helyiek jarnak mint 10 evvel ezellot, ez latszott is a szallodaban hogy alig volt turista. Valoszinuleg azert is tunt igy mert vasarnap volt es Mexikovaros mindossze 4 ora autoval. Az ido viszont meg melegebb volt mint Cancunban - raadasul a paratartalom is jo magas. Amint kileptunk este a legkondis szobabol, par perc utan fojt az emberrol a viz.

Oktober 20 - Pihenes es Jetskizes Acapulcoban

9 nap joves-menes utan vegre raszantuk magunkat arra hogy nem csinalunk semmit egesz nap. A szalloda is viszonylag kiurult, igy a medenceben alig voltak. Hogy ne teljen teljes unalommal a nap - bereltunk egy jetski-t a delutan folyaman. Hullamok az obolben nem voltak, igy gyorsan lehetett szaguldozni. A nap tobbi reszet a medenceben toltottuk es sikeresen "ellazultunk" - itt megjobban orult a csapos a par dollarnak mint Cancunban. Gondolom a helyiek itt nem nagyon szoktak borravalot adni. Ha esetleg sikrult odebb uszni mielott kirakta az ujjabb innivalot, akkor viszont amint latta hogy esetleg fele kozelednenk - maris csinalta a kovetkezot, igy muszaly volt odamenni.

Oktober 21 - Acapulco varosnezes, szikla ugralok (La Quebrada) es piacok

Acapulo talan egyik legnagyobb latvanyossaga a szikla ugralok akik kb 45 meter magasbol ugranak a vizbe. Mit mondjak, elegge kicentizik a dolgokat - nem eleg kivarni hogy pont mikor jon a hullam, ha tul nagyot ugranak akkor a szemkozti sziklaba csapodnak, a tul kicsit, akkor pedig az alatta levo sziklatombe. Ehez meg hozzajon hogy szaltoznak is kozben. Szerencsere az utolsot sikerult jol felvennem - nem "ugrott" ki a felvetelbol min az elso par. Varosnezes kozben termeszetesen voltunk piacon megvenni a maradek szuvenirokat - de a busz megallt "Muveszeti kiallitasokon" is. Ez tulajdonkeppen ekszer uzlet volt ahol probaltak az embert ravenni hogy vegyen nemi ezustot ami "egyedi" darab. Felvitt minket a busz a domb/hegy tetejere is - innen gyonyoru volt a kilatas. Lehetett latni a hires/gazdag emberek nyaraloit, nekunk Julio Iglesias haza tetszett a legjobban.

Oktober 22 - Hazautazas Mexikovaroson keresztul

Visszagondolva nagyon hamar eltelt az ido - mint mar irtam, neha olyan erzes mintha fel ev is eltelt volna Mexikoi utunk ota. Delelott kezdtek gyulni a felhok (estere mar vihart josoltak), igy nem volt olyan fajdalmas otthagyni Acapulcot. Azert delelott meg maradt egy kis ido furdozesre es csapolt sorre. Gyerekekkel meg beszeltunk mielott felszallt a gep Mexikovaros fele, Dani termeszetesen kerdezte hogy milyen ajandekot viszunk majd. A 4 oras varakozas hamar eltelt a Business osztaly varoban, de igazabol az embernek ilyenkor mar mehetneke van. A gep nemi kesessel indult, de egy gyors vacsora utan mar lehetett aludni.

Oktober 23 - Ujra Budapesten

Szinte sikerult vegigaludni az egesz utat Frankfurtig, szerencsre csak 2 orat kellet varni a csatlakozasunkig. A Sombrero-k sikeresentueleltek a hazautat )Apu es Gyuri nagyon orultek nekik), szerencsere a repteren nem pakoltattak ki velunk semmit. Bianka szokas szerint egy kicsit megvolt sertodve, Melindaval nem nagyon allt szoba az elso fel ora alatt.

Nagyon jol ereztuk magunkat, jo volt a gyerekek nelkul kikapcsolodni (megha eleg sokat jottunk-mentunk is) egy kicsit, de azert a vege fele hianyoztak. Mexikovaros erdekes volt sok latnivaloval, de igazabol azt hiszem nem szivesen elnek ott. Cancun teljesen mas volt - teljesen a turizmusra epult, es ez latszott is az emberek hozzaallasaval. Acapulco pedig ugy tunt hogy valamikor (70-80-as evekben) a gazdag Amerikaiak turista paradicsoma volt - de egy ideje elment a "penz" es azota nincsenek uj-fenyes szallodak - viszont nyugalmas pihenesre tokeletes!!! Az osszes kep amit feltoltottem itt talalhatoak - nem akartam az osszeset beszurni a bejegyzeshez mert akkor az egesz  kovethetetlen lett volna :)