Tuesday, February 7, 2012

My Ditto NAS Server teszt

Az evek soran egyre no a digitalis media allomanyunk - majdnem 10 evnyi digitalis fenykep, tobb mint 3 evnyi digitalis video, es vagy 15 oranyi miniDV kasetta mait meg digitalizalnom kell valamikor. Rendszeresen csinaltam masolatokat egy kulso merevlemezen, de itt volt az ideje valami komolyabb megoldasra ami kapacitast es biztonsagot is nyujt a kovetkezo jo par evre.

Gondoltam hogy igy karacsonyra tokeletes ajandek lenne szamomra - a valasztek viszont nagyon nagy volt. Nem akrtam valami tul dragat ami folosleges lett volna - de ugyan akkor bizonyos funkciok fontosak voltak. Vegul a My-Ditto mellett dontottem, eddigi masfel honap ahzsnalat utan tokeletes valasztasnak tunik. Par fontosabb adat a geprol:

  • Tarhely 2 db 3,5" merevlemez reszere
  • Gigabit ethernet
  • STA RAID 0 es 1 funkcio
  • Beepitett UPnP, iTunes es mediaszerver
  • Tamogatja a P2P es FTP/HTTP fel/le tolteseket

Kezdetnek ugy gondoltam hogy ket 1 TB-es lemez eleg lesz mivel a mediallamonyat ugy 400 GB-re saccolom mire megleszek a miniDV kazettaakkal. Igy is marad hely jo par evre videok es fenykepek tarolasara. A rendszert osszerakni gyerekjatek - par csavarral illesztheto a lemez a tokbhoz, majd egy egszeru mozdulattal becsuztahato a "dobozba". Az alap konfigurancio pofon egyszeru, automatikus frissiti a firmware-t elso inditaskor - igy csak par egyszeru beallitasra volt szukseg. Termeszetesen a biztonsag miatt a RAID 1-es funkcoit valasztottam, igy ha esetleg tonkremegy az egyik lemez, nem vez el semmi - egszeruen cska kicsereli az ember. Ha pedig elg´fogy a hely, nyugodtan kitudom cserelni 2 2 TB-es lemezre.

Kulon ectra funkcio a my-Ditto reszre hogy egy USB kullcsal (1 admin es egy user kulcsot adtak) barhonnet elerheto a tartalom (termeszetesen ha bekapcsolva hagyom otthon). Ezzel a funkcioval meg nem probalkoztam, viszont mint tarhely es mediaszerver eddig kitunoen uzemel es jo valasztas volt!

           

No comments: