Wednesday, September 14, 2011

Etterem vezetes

A manager tanfolyam elso napja jo hosszura sikerult - de nagyon erdekes volt es sokat tanultam. Reggeli utan elmeseltek hogy a kovetkezo 3 nap alatt mit fogunk atelni, amjd kovekezett a csoportos megbeszeles hogy kinek mi az elvarasa, stb. 10 fele atmentunk a szemkozti ettermebe - Artichoke - ahol meg az elozo tanfolyamon voltunk vacsorazni. A csoportot 2 reszre osztottak, egyik fele a konyhan dolgozott, mig a masik pincert jatszott. Eleinte csalodott voltam hogy nem gyujthetek recepteket a konyhan, de a nap veger rajottem hogy igy sokkal tobbet tanultam es fejlodtem hogy nem a konyhan dolgoztam. Az ettereme bor raktara nagyszeru - a "kandalloban" volt a vorosbor, mif egy 2 x 3 megteres hutoben a pezsgo, Rose es feherbor.

A delelottot takaritassal es asztal teritessel toltottuk, majd egy rovid ebed utan jott a menu osszeallitasa. A borok kivalasztasa fontos volt, de szerencsere kaptunk segitseget boven. A sajtok kivalsztasa az etterem vezetojere esett, jott egy kisbusz amiben tobb mint 100 kulonbozo sajt volt (ettermeknek szallit a sofor). es ebbol valasztott a vacsorahoz. A felszolgalas 6 fele kezdodott, nagyon gyorsan telt az ido. Nekem jutott a fopincer szerep, igy figyelnem kellett hogy ki mit csinal, mikor kell kenyeret adni, masfajta bort hozni (5 fajta volt osszesen), asztalt leszedni, kontaktust tartani a konyhaval hogy mi mikor van kesz, stb.

Az egesz nap nagyon gyorsan eltelt - tobb mint 10 oran at dolgoztunk es egy teljesen mas szempontbol lattuk a vilagot. Mire vegeztunk a feladatokkal, eppe volt egy kis idonk atoltozni es visszamenni az etterembe, de eztuttal mint vendeg. Vacsorara vegigettuk a napi menut, minden nagyon finom volt, talaln a sajt tal volt a legjobb az est vegen. Bucsuzasul kaptunk egy dedikalt szakacskonyvet, ha jol latom akkor van benne par kulonleges recept. Holnap 6:30-kor lesz reggeli, igy ma se marad tobb mint 6 ora az alvasra.

           
           

No comments: