Friday, July 22, 2011

Buvartanfolyam - elso resz

Buvartanfolyam elso igazi resze ma volt esedekes, mar tobb mint egy eve (amikor focizas kozben szetment a terdem tavaly) gondolkoztam rajta hogy valami uj hobbit kene kitalalni. A pipaval valo buvarkodas mindig is tetszett - igy gondoltam hogy erdemes kiprobalni a melyebb merulest is. A tankonyvet jo egy honapja megkaptam - de biztosra akartam menni hogy mindent ertek, igy kerestem egy angol nyelvu videot is a tanfolyamrol, ez sokat segitett es rogzitette amit nemetul olvastam.

A PADI buvartanfolyam Open Water Diver vilagszerte elismert es tokeletes kezdo szint. Az elmeleti kepzes amit a konyvbe olvastam megalapozta az alapelveket es alapinformaciokat, melyekre minden buvarnak szuksege van - ezeket megegyszer atvettuk ma delutan. Az igazi kaland a medences merulesekkel kezdodott ma - izgatottan vartam hogy milyen lesz. Eleinte nem tudtam elkepzelni hogy milyen lesz es egy kicsit tartottam is a viz alatti legzestol - de ahogy mondjak, az ember emlekebe orokre bevesodik az elso viz alatti levego vetel es merules. Ahogy telt az ido es tobb merulesen voltunk tul - egyre jobban ment es raereztem  stabilitasi technikara.

A nap masodik fele tokeletes alkalmat adott hogy tovabb teszteljem a viz alatti fenykepezogepet - rajottem hogy vakuval nem igazan jol mukodik mesterseges fenyviszonyokban viz alatt (Diver's centrumban voltunk ami nem messze van a Muncheni reptertol - tobb kulonbozo medencebol all ahol kulonfele mutargyak is vannak). Vaku nelkul viszont az volt a problema hogy egy kicsit beremeg az ember keze, vagy az alany megmozdul aminek koszonhetoen kicsit elmosodhat a kep. Ennek ellenere sikerult par jo kepet is csinalni, nagyon elveztem - alig varom hogy folytatodjon a tanfolyam!

            
            

No comments: