Saturday, January 22, 2011

Mekong Delta uszo piac

Mai nap fo latnivaloja az uszo piac volt – de eloszor a tegnapi estrol. A helyi csalad ahol megszalltunk, nagyon kedvesek voltak – probaltak kezzel/labbal elmagyarazni a dolgokat. A vacsora elokeszitesben mi is segitettunk, a tavaszi tekerecseket kellett osszetekerni rizspapirba illetve utana kirantani. Foetelnek volt finom hal amit egeszben paroltak kulonbozo soldsegekkel, majd csirke – ami abszolut friss volt, erkezesunk utan vagtak le. Vacsorahoz volt kigyo palinka, majd etkezes kozben rizs palinka, amit ugy 5 percenkent toltottek. Abszolut nem volt eros – Melinda is ivott par kort – az est vegere meghozta a hatast....

Reggelire kaptunk tukortojast gyumolccsel amit a teraszon szolgaltak fel – majd indultunk vissza a fo folyo reszhez egy kis ladikban. Melinda nagyon elvezte :) Az uszo piac amit megnezztunk az a tersegben a legnagyobb, a nagyobb hajok egyhelyben allnak, mig a kissebb csonakok evickelnek hogy eladjak a kulonbozo aruikat. Igazabol ez a piac a helyieknek van – minden fele dolgot lehet kapni amit aztan visznek haza. Hogy az ember vasarlas kozben ne ehezzen, meg vannak uszo kifozdek is. Az ut vissza HCMC-be 180 km volt, utkozben verge sikerult lefenykepeznem allatok szallitasat (eddig lattunk kakast, tyukokat, kacsaka es disznokat – de mindig lekestem a keppel). HCMC elott van egy 60 kilometeres autopalya – egyetlen az orszagban, erre nagyon buszkek is. A megengedett sebesseg 100, de mindenki ugy kilencvennel ballag a belso savban.

Vacsorazni egy kozeli etterembe mentunk amit meg par napja nezztunk ki. Eloetelnek termeszetesen tavaszi tekercset ettunk, majd fo etelnek megkostoltunk egy marha ragut uvegtesztaval. Nagyon finom volt. Holnap 6-kor kelunk mert utazunk utolso allomasunkra – Phu Quoc szigetre kipihenni majdnem 2 hetes kalandunkat :)