Thursday, November 20, 2014

Tuz riasztas - Amerikai szokasok

Ma az elso megbeszeles 9-kor kezdodott, de mivel volt egy telekonfernica 8-kor, igy elegge koran kellett reggelizni menni hogy reggeli es indulas kozott letudjam a megbeszelest. Epp hogy elkezdodott a telekonfernica, megszolalt a tuz riaszto - majd jelentkezett az automata hang hogy az emberek hagyjak el a szallodat amig ki nem deritik hogy mi a problema.

Ahogy ez europaban megszokott, fogtam a gepemet es elindultam a kijarat fele - de amit lattam igazan azon nagon meglepodtem. Az Amerikakiak abszolut nem foglalkoztak az egesszel, tovabbra is szedtek maguknak a kajat es reggeliztek - sot volt aki vart a liftre is hogy ne kelljen lefele gyalogolni. A gyulekezohelyen nem sokan voltak - szerintem a legtobb kulfoldi - Giovannival elgondolkoztunk hogy ezek vajon mit csinalnanak ha tenyleg tuz lenne.

A tuzoltok hamar megerkeztek, majd ugy negyed ora mulva kozoltek hogy teves riasztas volt az egesz. Elotte viszont a szallodai recepciobol kijottek szolni hogy mivel hideg van es nem valoszinu hogy tuz van, nyugodtan menjunk vissza - nem kell megvarni meg a tuzoltok szolnak. Kesz dobbenet hogy mennyire mas a mentalitas itt....

 

2 comments:

Marianne said...

meg jo hogy a tuzoltok kijottek...

Nicholas said...

Ja, legalabb ok komolyan vettek